İngiltere, 1797. Bay Bingley ve arkadaşı Bay Darcy’nin Hertfordshire’a gelişiyle Bayan Bennet, kızlarını evlendirmek için kolları sıvar. Fakat dikbaşlılıkta yarışan Elizabeth Bennet ve Bay Darcy arasındaki çatışma, gerçek aşkın önüne geçer.
Joe Wright, ilk uzun metrajında Jane Austen’ın en sevilen aşk hikayesini perdeye taşıyarak Keira Knightley’den bir yıldız yaratıyor. Olağanüstü oyuncu kadrosu ve büyüleyici geniş planlarıyla Aşk ve Gurur, esprili bir yaşam enerjisiyle dolup taşıyor.