16 yaşındaki Cyd, yaz için Chicago’ya, ünlü bir yazar olan akrabası Miranda’nın yanına gelir. Cyd, burada Katie isimli bir baristayla tanışır ve onunla flört eder. Başlarda onun hareketli yaşamı Miranda’ya ters gelse de, zamanla aralarında sağlam bir dostluk kurulur.
Kavurucu sıcakların yarattığı o yerinde duramama halini ve huzursuz arayışı yansıtan eksiksiz bir yaz filmi. Hem duyuları harekete geçiren zevklerin hem de entelektüel hazların peşinde koşan Prenses Cyd, kadınlık ve cinsellik üzerine nüanslarla dolu bir büyüme öyküsü.