Ran
Yıllarca kan döktükten sonra savaş lordu Hidetora Ichimonji, ortaçağ krallığını üç oğlu arasında pay edip huzurlu bir hayat sürmek ister. Ne var ki ailesinin açgözlülüğü ve kendi iç çalkantıları yüzünden hayatı cehenneme döner.
Kurosawa gelmiş geçmiş en büyük yönetmen olabilir mi? Hayır demek zor. Kimileri Rashômon ya da Yedi Samuray gibi erken dönem klasiklerini tercih edebilir ama biz Shakespeare’i görkemli bir feodal destana dönüştüren, hem görselliğiyle hem de sesiyle akıllara kazınan bu muazzam filme hayranız.