Tarif edilmesi bu denli güç bir film nasıl anlatılır? Chris Marker’ın Güneşsiz ’i, bilinç akışını sinemaya dönüştürerek görünmez bir kahramanın dünyanın etrafında ve zihninde yolculuğunu takip ediyor. Bugün bir başyapıt kabul edilen film, belgesel formunu aşıp kendine özgü bir dünya kuruyor.