Kaliforniya’nın Fresno şehrinde doğan Ermeni asıllı dünyaca ünlü yazar William Saroyan, 1964 yılında, ailesinin doğduğu Bitlis’e doğru bir yolculuğa çıkar. Belgesel ve kurmacanın iç içe geçtiği Saroyan Ülkesi, bu yolculuğun öyküsünü anlatıyor.
Lusin Dink’in belgeseli, Pulitzer ödüllü yazar William Saroyan’ın köklerini keşfetmek için çıktığı Bitlis yolculuğunu yeniden hayal ediyor. Saroyan’ın sesi, metinlerinden alıntılar, suyun ve taşın üzerine düşen gölgesi, bu şiirsel yol filmini onun yapıtlarının yankısıyla dolduruyor.