Tokyo’nun kenar mahallelerinden birinde, birbirine sıkı sıkıya bağlı bir aile küçük çaplı hırsızlıklarla yaşama tutunur. Bir gün terk edilmiş bir kızla karşılaşırlar ve kendilerini zor geçindirmelerine rağmen bu kızı da yanlarına alırlar. Fakat beklenmedik bir olay yüzünden tüm sırları açığa çıkar.
Japon sinemasının ustalarından Hirokazu Koreeda, alışılmadık bir ailenin öyküsünü şefkat dolu bir dille, duygudaşlıkla anlatıyor. Cannes’da Altın Palmiye kazanan bu hümanist başyapıt, Japon toplumundaki keskin sınıf ayrımlarına sessiz bir tanıklık geliştiriyor.