Bir trende saldırı düzenleyen ve daha binlerce insanı öldürmeyi planlayan saldırganı yakalamak, Colter Stevens’a düşer. Gizli bir operasyonun parçası olan yeni bir teknoloji sayesinde Colter, saldırıya uğrayan trene tekrar tekrar binme fırsatı bulur. Bu sayede saldırıyı durdurabileceğini düşünür.
İlk filmi Ay ile dikkatleri çeken Duncan Jones, gerilim ve bilimkurgu arasında gidip gelen Yaşam Şifresi’nde bol sürprizli bir senaryoyu insani dokunuşlarla, duygusal alt metinlerle taçlandırıyor. Jake Gyllenhaal, sıra dışı bir karakterde etkileyici bir başrol performansı veriyor.