Truffaut’nun sinema perdesindeki yüzü Antoine Doinel, kimi ortalarda olmayan, kimi baskıcı rol modelleri ve küçük suçlarla dolu bir çocukluk geçirmektedir. Yönetmenin kişisel yaşamındaki sıkıntılara dayanan film, Fransız Yeni Dalgası’nı doğuran sinemasal yeniliklerin de bir parçasını oluşturuyor.
François Truffaut’nun, Fransız sinemasının yerleşik kurallarını altüst eden bu cüretkar, yarı otobiyografik ilk filmi Yeni Dalga‘yı dünyaya takdim ediyor. 14 yaşındaki (!) ikonik Jean-Pierre Léaud, Truffaut’nun alter egosu olarak karşımıza çıktığı bu ilk filmde asi bir genci canlandırıyor.