Paris’in zorlu mahallelerinden birinde lise öğretmenliği yapan François, yeni eğitim yılına hazırlanmaktadır. Rahat ve yumuşak tavrının yanı sıra açık sözlülüğüyle de çoğu zaman öğrencileri şaşırtır. Fakat öğrenciler yöntemlerini sorguladıkça, François’nın sınıftaki etik çizgisi sınanacaktır.
Altın Palmiyeli bu sürükleyici okul draması, eğitimcilikten yazarlığa geçiş yapan ve filmde de başrolü üstlenen François Bégaudeau’nun kitabına dayanıyor. Öğrenci-öğretmen ilişkilerinin keyif ve zorluklarına dair, Paris’in dezavantajlı bir bölgesinde geçen aydınlatıcı ve vurucu bir hikaye.