Belgesel, 70 yıl boyunca her şeyin koleksiyonunu yapan ve yer kalmadığı için kendi evinde misafir gibi yaşayan, yaşlı ama tutkulu bir adamı anlatıyor. İstanbul’un en hareketli sokaklarında her gün yeni koleksiyon parçaları arayan nevi şahsına münhasır bir insanın dünyasına konuk oluyoruz.
Neslinin en iyi yönetmenlerinden olan Pelin Esmer, özbeöz amcası Mithat Esmer’in koleksiyon merakını anlatan şaşırtıcı bir belgesele imza atıyor. Mithat Bey’in adeta zamanı durdurma teşebbüsüne şahit olurken, dünyanın en kibar, en tutkulu ve en zeki insanlarından birini tanıma fırsatı buluyoruz.