20 Ocak 1942 sabahı, Reich Güvenlik Baş Dairesi Şefi Reinhard Heydrich, Nazi rejiminin üst düzey yetkililerini Berlin’deki Wannsee kıyısında bir villaya, ardından kahvaltı edilecek bir toplantıya çağırır. Konu “Yahudi Sorununa Nihai Çözüm”dür.