Genç bir adam, işyerinde yozlaşmış ve küstah meslektaşlarıyla ve annesinin ölmekte olduğu hastanedeki ihmalkar yetkililerle yüzleşir. Yaşamak için, hayalperest bir şekilde kararlı bir ahlaki kod ararken, insanların zayıf yönleri ve zarar verme eğilimleri yüzünden acı çeker.
Kahramanının gözleriyle, 1970’lerin sonunda, Komünist rüyanın neye dönüştüğünü görüyoruz. Zanussi’nin en beğenilen filmlerinden biri olan bu film aynı zamanda Cannes Film Festivali’nde Jüri Ödülü sahibidir.