1998 yılında Himalayaların ücra bir köşesinde yaşayan futbol tutkunu iki keşiş Orgyen ve Nyima, Dünya Kupası’nı izlemek için yana yakıla televizyon aramaktadır. Manastırda yaşayan daha yaşlı keşişler bu takıntıdan rahatsız olur ve kutsal mekanlarının zarar göreceğinden endişelenir.
Saygın dharma hocası Khyentse Norbu’nun heyecan dolu çıkış filminde, Tibet’teki bir manastırda yaşayan genç keşişler futbolun coşkusuna kapılıyor. Bhutan’da çekilen ilk uzun metraj olma özelliği taşıyan Kupa, futbolun ruhunu yakalayarak spor ve ruhsal uyanışın el ele ilerleyebileceğini gösteriyor.