Kapı, Midyatlı Süryani bir ailenin dramını konu ediyor. Ahşap ustası olan Yakup ile eşi Şemsa, yıllar önce Mardin’den Berlin’e göç eder. Üç çocukları ve torunları ile birlikte Berlin’de yaşayan ailenin hayatı, bir gün Mardin’den gelen beklenmedik haber ile tamamen değişir.