The Edge of Love
As World War II rages on, poet Dylan Thomas reconnects with an old flame, Vera, who is working as a cabaret singer while he is writing propaganda scripts for the government. When his wife Caitlin learns of Vera’s re-entry into her husband’s life, the two women develop an unlikely camaraderie.
The energetic center of this wartime drama are the two wild women in Welsh poet Dylan Thomas’s life. British filmmaker (and underground luminary) John Maybury captures the roving spirit of literary bohemia and a very unconventional romance. With Keira Knightley, Sienna Miller & Cillian Murphy.