İstanbul’da çoğunlukla Kürt işçilerin çalıştığı bir inşaatta elektrik mühendisliği yapan Emine, askerdeki kardeşini kaybettikten sonra etrafına düşman kesilir. Ailesiyle birlikte Muş’ta yaşayan Ayşe de İstanbul’a göç etmek zorunda kalır. İkisinin yolları kesişince dünyaya bakışları da değişecektir.
Okul Tıraşı ile büyük ses getiren Ferit Karahan’ın ilk filmi, kardeşini kaybetmiş iki kadının, İstanbullu Emine ve Muşlu Ayşe’nin hikayeleri aracılığıyla Kürt meselesine cesur bir bakış atıyor. Altın Portakal’da En İyi Film seçilen Cennetten Kovulmak, Ankara’da da En İyi İlk Film ödülünü kazandı.