Ingmar Bergman’ın en sevdiği filmler arasında yer alan Alman Kızkardeşler, farklı biçimlerde siyasi mücadele veren kardeşler arasındaki ilişkiyi merceğe alıyor. Baader-Meinhof üyesi Gudrun Ensslin ile kız kardeşi Christine’den ilham alan film, 1981 yılında Venedik’te Altın Aslan kazandı.