Şarlo ve Adolf karşı karşıya! Chaplin, sesli olarak çektiği ilk film olan Büyük Diktatör ’de faşizmi portrelerken, imzası olan slapstick komediyi eleştirel bir mizahla harmanlamıştı. Pek çok klasikleşmiş ana sahip filmin “küreyle dans” ve “halka sesleniş” sahnelerini unutmak imkansız.