Bir tartışma patlak verdi, Dogme 95 hareketi ilgi odağı oldu, öfkeli bir eleştirmen Cannes gösteriminde salondan atıldı ve ortalık durulunca zafer Lars von Trier’nin oldu. Şoke edici derecede komik ve cesur bir film olan Gerizekalılar, bugün yönetmenin en iyi filmlerinden biri olarak kabul ediliyor.