Nira, öğrencisi Yoav’ın dil ve şiir konusunda olağanüstü bir yeteneği olduğunu keşfeder. Çocuğun bu yeteneğini beslemek için çaba sarf etmeye başlayan Nira’nın hayranlığı ve ilgisi takıntıya dönüşünce, çocukla ve ailesiyle kurduğu ilişkinin sınırlarını zorlamaya başlar.
İsrailli yönetmen Nadav Lapid (Policeman), şiir konusunda doğaüstü yeteneklere sahip küçük bir çocuğun hikayesini anlatıyor. Amerika’da Maggie Gyllenhaal ile yeniden çekilen Yuva Öğretmeni, bir ülkenin suçluluk duygusunu ve bir çocuğun masumiyetini politik ve dramatik bir tonla aktarıyor.