Birinci Dünya Savaşı’ndan sonra düşman birlikleri tarafından İstanbul’u kuşatmıştır. Bahriye çavuşu olan Tahtacızadeler’in Yandım Ali, eski nişanlısı Defne’yle Viyana’ya kaçmak ister ama Mustafa Kemal’le tanıştıktan sonra planlarını değiştirir çünkü onun gerçek aşkı vatandır.