Vlada, NATO güçlerinin Sırbistan’ı bombaladığı sırada kamyon şoförlüğü yapmaktadır. Kosova’dan Belgrad’a gizemli bir yük taşırken aşina olmadığı topraklardan geçer ve savaş korkusunun hakim olduğu bir ülkede yolunu bulmaya çalışır.
Ognjen Glavonic’in Kosova Savaşı’nda geçen ilk filmi, hayatta kalmak için verdiğimiz imkansız kararlara dair ölçülü ama bir o kadar da güçlü bir hikayeye sahip. Ustalıkla çekilmiş, yoğun bir film olan Yük , başroldeki Leon Lučev’in hayranlık uyandıran gösterişsiz performansıyla hayat buluyor.