Jean-Jacques Annaud, Fransız usta Marguerite Duras’nın otobiyografik romanındaki yasak aşk öyküsünü perdeye tutkuyla aktarıyor. Fransız sömürgesindeki Hindiçini’ne hakim olan ruh halini yansıtan filmde, Tony Leung Ka Fai ve Jane March karşı konulmaz bir kimyaya sahip.