The Silence Before Bach
Tarihsel yeniden yapımı, son derece gevşek bağlantılı “dramatik” sahneler ve belgesel sekanslarıyla harmanlayan film, Johann Sebastian’ın olağanüstü kulağının armonisi sayesinde dünyada değiştirdiği yola bir teşekkür niteliğinde, keyifli, resimsel varyasyonlardan oluşuyor.
Katalan deneysel sinemacı Pere Portebella’nın düşündürücü filmi, kameranın boş stüdyo boyunca bir piyanoya yönelme hareketinden itibaren müzik ve görüntüler arasındaki ilişkiyi keşfe çıkıyor. Film, Bach’ın müziklerinin dünyadaki konumuna adanmış tuhaf ama bir o kadar da güzel bir övgü niteliğinde.