Nuri Bilge Ceylan retrospektifimizin ilk filmi Kasaba, taşra yaşamının kendine has ritmini yansıtan lirik bir şiir. Kırsal bölgedeki bir ailenin hayatını bu şiiri güçlendiren bir siyah beyaz görsellikle takip eden film, sade, dingin bir üslupla, rüyalar ve gündelik hayat arasında gidip geliyor.