Yazarlık kariyeri düşüşe geçen Holly’nin epey boş vakti vardır. Bu yüzden eski okul arkadaşı Harry’nin daveti üzerine hiç düşünmeden Viyana’ya gider. Karaborsacılık yapan Harry şaibeli bir trafik kazasında ölünce, Holly kendini gizemlerle dolu bir dünyanın içinde bulur.
Carol Reed, yazar Graham Greene ile bir işbirliği daha yaparak İngiliz kara filmlerinin şahına imza attı. Orson Welles’in unutulmaz performansıyla gücüne güç katan Üçüncü Adam, II. Dünya Savaşı sonrasında Viyana’nın yeraltı dünyasında yaşananları ekrana taşıyor.