Kıyamet ile Altın Palmiye’yi paylaşan Schlöndorff’un çarpıcı Günter Grass uyarlaması, o dönemin en çok hasılat yapan Alman filmi olmuştu. Şimdiyse yeni kuşağın, artık yetişkin olan bir çocuğun ailesine yeni bir gözle bakışı gibi, bir önceki kuşağa bakmasına imkan tanıyor.