Sıradan bir aile babası olan Costi, paraya sıkışan komşusunun teklifi karşısında ne yapacağını bilemez. Komşusu, Romanya kırsalındaki aile evine beraber gidip, orada gömülü olduğu söylenen hazineyi bulmak için ondan yardım ister. Parayı paylaşacaklardır.
Romanya Yeni Dalgası’nın en önemli yönetmenlerinden Corneliu Porumboiu (Islıkçılar), absürdist bir masalın ardında sert bir bürokrasi eleştirisi ortaya koyuyor. Amatör oyuncuların başrolde olduğu, ifadesiz, donuk bir mizahla örülü film, sinemasal hazzın zirveye çıktığı nefis bir finale sahip.