Bir Fransız köyünde çok amaçlı bir merkez kurmayı amaçlayan belediye başkanı, umudunu Paris’ten gelecek yatırımcılara ve köydeki geniş bir araziye bağlar. Ne var ki arazinin üzerinde 100 yaşında bir söğüt ağacı vardır ve köy okulunun öğretmeni ağacı korumak için tüm varlığıyla savaşmaya hazırdır.
Éric Rohmer, sosyalist bir belediye başkanını merkezine alan bu hatalar komedisinde, taşra bürokrasisini zarifçe tiye alıyor. Usta Fransız yönetmen, hem politik, hem komik, hem de kişisel bir film yapılabileceğini kanıtlıyor.