Bir sabah iki görevli herhangi bir açıklama yapmaksızın Josef K için gelirler. O da bu suçlamanın nedenini öğrenmek amacıyla hukuk sisteminin görünen yüzünün arkasına bakmaya çalışır. Orson Welles’in Kafka uyarlaması Dava sinematografisi ve başarılı set tasarımıyla övgü topladı.
Orson Welles’e göre en iyi filmi Yurttaş Kane değil, bu distopik Kafka uyarlamasıydı. Yoğun bir paranoyayla örülü Dava, dışavurumcu bir görüntü yönetimi ve incelikli setlerden faydalanarak modern bürokrasinin tekdüze, tutarsız ve absürt doğasını gözler önüne seriyor.