Kara film türünü önceleyen muhteşem çalışma, vampiri bir biyolojik bir arketip olarak inceliyor. Hareketli Duke Ellington ezgilerinin eşlik ettiği filmde, Jean Painlevé neşeli ve dehşet verici bir Nazizm alegorisi sunuyor.
Jean Painlevé, “bilimsel-şiirsel sineması”nda hem ekolojiye hem de yönetmenliğe ilgisini buluşturuyor. 1945 tarihli avangart kısasında keyifli bir dış ses, neşeli bir müzik ve muhteşem arşiv görüntüleri parazit arketipine ışık tutuyor. Kimi zaman korkutucu olsa da merak uyandıran bir yaratık filmi.