Timbuktu
Cihatçı gruplar Mali’nin Timbuktu şehrini ele geçirir ve tüm bölgede terör estirir. Kidane, şehrin yakınlarındaki bir köyde, karısı ve çocuklarıyla huzurlu bir yaşam sürer. Yaşanan bir kaza, onun ve ailesinin kaderini değiştirecektir.
İnsanı derinden sarsan hüzün dalgasıyla, alttan alta kendini hissettiren sevinci yan yana getiren Abderrahmane Sissako, toprakları işgal edilen insanların yüzleştiği acımasız gerçekliği, insan ruhunun dirençli halleriyle bir arada resmediyor. Sebat ve direniş üzerine politik ve şiirsel bir film.