Tokyo!
Three tales take place in 21st-century Tokyo. An aspiring filmmaker scours the city for an affordable rental. A half-human pops out of a manhole and wreaks havoc on Tokyo’s sidewalks. Meanwhile, a shut-in’s hermetic existence ends when the delivery of his daily pizza coincides with an earthquake.
Letting three master directors loose in Japan’s capital, this triptych film playfully explores the city’s potential for magic and mayhem. From a gentle comedy about urban alienation to a wild monster-movie parody, these shorts by Leos Carax, Michel Gondry, and Bong Joon Ho are inventive delights.