Yaşlı bir çift olan Tomi ve Sukichi, Tokyo’da yaşayan iki yetişkin çocuklarını ziyaret etmek için yola çıkarlar. Çocukları ise onları ağırlamayacak kadar meşguldür ve yaşlı çifti bir sağlık merkezine gönderir. Tomi hastalanınca çift eve döner, çocukları ise keder içinde onun yanına koşar.
İncelik içinde yapılmış bir başyapıt olan Yasujiro Ozu’nun Tokyo Story’si entrika ile duygulardan daha az ilgileniyor. İçindeki merhamet tarzı ile üretilmiş bu hassas, sessiz harika film, evrensel gerçekleri sabırla ortaya çıkarıyor: aileler ve daha da ötesi zamanın ritmi ve dönemler hakkında.