1950’ler, Tokyo. Üniversite öğrencisi Akiko istemeden hamile kalır. Yakın zamanda boşanan ablası Takako da aile evine döner. Uzun zamandır kayıp olan annelerinin yaşadığını öğrenirler fakat Akiko, çocukken terk edildiği gerçeğini hazmedemez.
Yasujirô Ozu, “Noriko” üçlemesinden dört yıl sonra Setsuko Hara ve Chishû Ryû ile tekrar bir araya gelerek son siyah-beyaz filmine imza atıyor. Fakat filmin esas yıldızı, kendisine miras kalan utancın derin ızdırabını ustalıkla resmeden Ineko Amira.