2084 yılında inşaat işçisi Doug Quaid, rüyasında Mars’ta yaşadığını görüp durmaktadır. Kızıl gezegenin nasıl bir yer olduğunu anlamak için Recall Inc. şirketinin sunduğu sanal yolculuğa çıkmaya karar verir. Ne var ki şirketin beyninde yaptığı işlem sırasında işler fena halde ters gider.
Sahte hatıralar ve kurumsal casusluğu odağa alan bu sıradışı filmde Paul Verhoeven, Arnold Schwarzenegger ve Philip K. Dick gibi muhteşem bir üçlü bir araya geliyor. O dönemde çekilmiş en büyük bütçeli filmler arasında yer alan Gerçeğe Çağrı, bilimkurgu-macera türünün zirvesine çıkıyor.