Theo Angelopoulos, bitirme fırsatı bulamadığı üçlemesinin ilk filminde, ülkesinin tarihinin derinliklerinde dolanıyor, kamerasıyla bir gözlemci gibi, zamanın içinde usulca hareket ediyor. Panoramik kompozisyonlara sahip, usta işi fırça darbeleriyle dolu, geniş ufuklu tablolar meydana getiriyor.