Annesini kaybeden Tristana, vasisi olarak atanan zevk düşkünü aristokrat Don Lope’un evine taşınır ve adam kısa sürede genç kızı sömürmeye başlar. Fakat yaşı ilerledikçe Tristana güçlenip özgürlüğü tadar. Sanatçı Horacio ile kurduğu ilişki Don Lope’nin hiç hoşuna gitmez.