Un chien andalou
Buñuel ve Dalí’nin bizzat rol aldığı film, usturayla kesilen göz sekansı, karıncalarla kaplı bir el, üzerinde ölü bir eşek bulunan piyano ve onunla birlikte yerde sürüklenen din adamları gibi art arda sıralanmış pek çok çarpıcı görüntüden oluşuyor.