Marko ve Blacky, II. Dünya Savaşı sırasında Belgrad’da komünist direnişçilere silah satarak zengin olur. Fakat ortalık kızışınca, bu silahları üreten mültecilerle dolu bir bodrumda yaşamaya başlarlar. Marko, savaş sonuna kadar saklanmak isteyen Blacky’yi orada bırakmayı düşünür.
1995’te Cannes’da Altın Palmiye kazanan bu Emir Kusturica başyapıtı, alaycı ve absürt yaklaşımıyla Doğu Avrupa’nın kanayan yaralarını sarıyor. Tartışmalara yol açan politik gözlemleriyle fırsatçılık, ihanet ve ideolojinin kırılganlığına dair eskimeyen bir film.