Türk sinemasının doğum günü sayılan 14 Kasım 1914’te çekildiği iddia edilen, hiç kimselerin görmediği kayıp film “Ayastafenos’taki Rus Abidesi’nin Yıkılışı” üzerinden, 1856’dan günümüze uzanan bir tarih soruşturması.
Animasyonlar, kolajlar, titiz bir araştırma, lafını esirgemeyen bir mizah ve iğneleyici bir dış ses. Hakkı Kurtuluş ve Melik Saraçoğlu’nun sinema tarihimizin üzerine kurulu olduğu mitleri yıkan bu eşsiz kısa filmini özetlemek hayli zor. Tarih ve sinemanın buluşması hiç bu kadar eğlenceli olmamıştı.