Film, anne-babasını kaybettikten sonra büyük şehirden dedesinin köyüne gelen Ali ile Vahap’ın önceleri iki düşmanken sonrasında nasıl bir dostluk kurduklarını anlatıyor. Ali’nin okumaya başladığı ama bitiremediği Moby Dick bu ikilinin ortak tutkusu olur. Fakat kitabı bulup okumak hiç de kolay olmaz.