Gitgide küçülen bir İsveç kasabasının papazı olan Tomas monoton bir hayat sürmektedir. Bir gün sadık aşığı Märta’nın da dahil olduğu cemaatten biri azalan nüfusla ilgili olarak nükleer imha kaygısını dile getirir. Tomas bu hususta elinden bir şey gelmeyeceği gerçeğiyle yüzleşmek zorundadır.
Ingmar Bergman’ın belki de en kışkırtıcı ve sarsıcı eserlerinden olan Kış Işığı, anlam arayışını ustalıkla yansıtan bir dram. Kendisini varoluşsal bir krizin ortasında bulan bir adamın inanç ve aidiyet sorgulaması ekseninde gelişen göz kamaştırıcı bir karakter çalışması.