Hâli vakti yerinde bir ailenin hanımı ansızın bir mektup alır. Büyük dayısı olduğunu iddia eden biri beklenmedik bir ziyaret yapacağını belirtmektedir. Başta herkesin şüpheyle yaklaştığı bu adam, seyahat hikayeleri ve orta sınıf ideolojisini çürüten söylevleriyle kısa sürede kendini kabul ettirir.
Satyajit Ray’ın son filmi, medeniyetin ve insan doğasının evrimine dair felsefi bir bakışa sahip. Yönetmenin kendi yazdığı Athiti isimli kısa öyküden uyarladığı filmi, maddi zenginliğin insanlıktan, güven duygusundan ve sevgiden daha önemli hale geldiği bir dünyayı ele alıyor.