Asker kaçağı Bruno, Cezayir Savaşı döneminde Cenevre’ye sığınır ve aşırı sağcı bir terörist örgüte katılır. Örgüt ona radyo yorumcusu Palivoda’yı öldürmesini emreder. Ne var ki Bruno, sol görüşlü aktivist Véronica’ya âşık olmuştur. İkisi birlikte Brezilya’ya kaçar.
Godard’ın politik sinemaya ilk adımını attığı Küçük Asker, Cezayir Bağımsızlık Savaşı’nda Fransızların acımasızlığını resmettiği için ülkesinde sansüre uğramıştı. İki beyazperde efsanesi, Michel Subor ve Anna Karina’nın varlığı, Godard’ın varoluşsal sorgulamalarını ve görsel dehasını perçinliyor.